Pakistani matkareis viib sind avastama Põhja-Pakistani. Kashmiri regioonis Gilgit-Baltistanis tervitavad sind hunnitud vaated lumistele Himaalaja tippudele. Näed mitmeid kõrguse poolest esirinnas terendavaid mägesid ning matkad maalilistes orgudes ja rahvusparkides. Lisaks ägedale loodusele tutvud ka linnadega. Saad osa Pakistani põnevast kultuurist Islamabadis, Lahores, Gilgitis. Külastad võimsaid miride kindluseid, mošeesid ja mausoleume. Tõeliselt mitmekesine Pakistani matkareis ootab seiklejaid!
Reisijuht Hille Hanso
Reisi ajakava:
1. päev K 17.09 – koguneme Tallinna lennujaamas Lennart Meri bareljeefi juures ja lendame läbi Istanbuli Pakistani pealinna Islamabadi poole.
2. päev N 18.09 – saabume Pakistani. Puhkame hotellis. Seejärel Islamabadi linnaekskursioon.
Pakistani matkareis algab Islamabadis, Potohari platool ning maalilise Himaalaja Margalla mäestiku läheduses paiknevas miljonilinnas. Islamabad on olnud Pakistani pealinn alates 1969. aastast. Võrreldes teiste Pakistani linnadega on Islamabad modernne ja uuenduslik, kujundatud sarnaselt näiteks Washingtoni ja Canberraga. Lisaks kaunile linnapildile leiame siit võimsa Faisal mošee, Rahvusmonumendi, Parlamendihoone, Presidendi maja ja Ülemkohtu. Pärast ekskursiooni uudistame Raja Bazar Rawalpindi kirevas britiaegsete hoonetega linnaosas, kust leiame vilka tänavaelu ja mitmeid värvilisi turge. Ööbime hotellis Islamabadis.
3. päev R 19.09 – lend Gilgiti. Avastame Gilgiti.
Hommikul vara lendame (1h 15 min) Põhja-Pakistani vaidlusalusesse Kashmiri regiooni, Gilgiti linna. Linn oli kunagi üks suurimaid budismikeskuseid ning oli üheks oluliseks peatuskohaks iidsel Siiditeel. Tänapäeval on linn baasiks, kust alustatakse võimsa Karakorami mäestiku matkade ja mägironimisega. Siin tervitavad meid imekaunis loodus, lumised mäed, rohelised metsad ja külmad kõrbed. Gilgit asub u 1500 m kõrgusel merepinnast. Kui meie tänane lend peaks ilmaolude tõttu ära jääma, siis sõidame piltilusasse Narani orgu, mis on üheks populaarseimaks reisisihtkohaks kohalike seas. Ööbime Gilgitis või Naranis.
4. päev L 20.09 – Naltari või Bagroti org.
Aklimatiseerumiseks teeme täna ühe kauni päevareisi Naltari orgu (kõrgust al 2450 m). Ühetunnise autosõidu kaugusel olev Naltari org on ümbritsetud võimsatest mägedest ja lopsakast loodusest. Bagrotis (2500-3500 m) on näha juba mitmeid üle kuuetuhandeseid mägesid. Õhtuks oleme tagasi Gilgitis. Ööbime Gilgitis.
5. päev P 21.09 – sõit Raikot Bridge – Tato. Matk Tato – Fairy Meadows.
Pakistani matkareis jätkub hommikul vara sõiduga Raikot Bridge poole (Gilgitist 1.5h, Naranist 3.5h). Kuna tee läheb vägagi seikluslikuks, siis Raikot Bridges vahetame sõidukit ning paneme edasi jeepidega Tato suunas. 2560 m kõrgusest Tatost alustame kaunist kolme-tunnist matka, kuniks jõuame Fairy Meadows rahsvuparki (3310 m). Kohalike seas tuntud ka kui Joot. Idülliline Fairy Meadows sai oma nime saksa mägironijatelt, kes olid ilmselgelt vapustatud muinasjutulisest kohast. Fairy Meadows (Muinasjutuaas) on ümbritsetud alpimetsast ning lumistest mägedest. Siin saame imetleda ka Nanga Parbat mäge, mis on oma 8126 meetriga Pakistani kõrguselt teine mägi (maailmas kõrgusel 9. mägi). Ööbime lihtsates bungalowdes või telkides.
6. päev E 22.09 – Fairy Meadows.
Täna uudistame muinasjutulises Fairy Meadows. Soovijad saavad matkata Nanga Parbati baaslaagrisse (4000 m) või kaunite vaadetega Beyal Campi (3600 m). Kui täna matkata ei soovi, on võimalus nautida rohelist aasa ja kohapeal ringi vaadata. Ööbime lihtsates bungalowtes või telkides.
7. päev T 23.09 – sõidame tagasi Gilgiti. Suundume Minapini.
Jätame imelise kohaga hüvasti ning matkame mõned tunnid juba tuttavat teed tagasi Tatosse. Hüppame jeepidele kuniks Raikot Bridge’ni (1 h) ning sõidame sealt Gilgiti (1.5h). Umbes 10 km Gilgits eemal külastame Kargah Buddha. 15 m kõrgune kaljuseina raiutud Kargah Buddha on pärit 7. sajandist. Suundume edasi Minapini (1.5h). Ööbime lihtsas külalismajakeses.
8. päev K 24.09 – matk Minapin-Taghaphari (5-6 h, ↑1234 m ).
Hommikul vara alustame matkaga. Rada kulgeb Minapinist (2035 m) üle lopsakate väljade ja metsade kuniks jõuame Hapakuni (2800 m). Juba siin avanevad jahmatavad vaated Shispare, Ultar ja Rakaposhi mägedele. Matkame edasi kuni Taghaphari (3260 m) laagriplatsini. Siinset rohumaad ümbritsevad igast küljest imetabased mäed. Ööbime telkides.
9. päev N 25.09 – matk Taghaphari – Minapin. Sõit Karimabadi.
Hommikul võtame ette veel lühikese tõusu Rakaposhi baaslaagrisse (1 h) ning seejärel suundume tagasi Minapini (4-5 h). Sõidame edasi Karimabadi (2400 m), endise Hunza kuningriigi pealinna poole. Karimabadi ümbritsevad liustikud, sügavad kanjonid ja muidugi lumised mäed. Ööbime hotellis.
10. päev R 26.09 – avastame Hunza orus Kesk-Hunza piirkonda.
Pakistani matkareis jätkub Ultari liustiku ees oleva Baltit kindluse külastusega (UNESCO). Kindlus on ehitatud maavärinakindlalt puitraamidele. See oli Hunza miride (valitsejate) palee kuni 1950ndateni, mis nüüdseks on muuseum, kus meiegi selle põneva ajalooga tutvume. Jalutame läbi Karimabadi Bazaari ning mõnetunnisel jalutuskäigul mööda Babari kanaliäärt tutvume lähemalt kohalike inimeste, traditsioonide ja kultuuriga. Hunza inimesed on üpris progressiivsed, kus naistel on rohkem vabadusi võrreldes teiste Pakistani maapiirkondadega. Pärast lõunasööki külastame üle 900 aasta vanust Altit küla kohal kõrguvat Altit kindlust (UNESCO), mis oli samuti miride paleena kasutusel. Jalutame ringi ka 1000-aasta vanuses, võluvas Altiti külakeses, kus imetleme üksteise lähedale tihedalt tikitud ajaloolisi hooneid. Päeva lõpetame Duikeri külakeses, kus avanevad panoraamvaated kogu orule ja ka Hoperi liustikuke. Sõidame pool tunnikest tagasi Karimabadi. Ööbime hotellis.
11. päev L 27.09 – uudistame Hunza oru ülemist osa. Sõit Gilgiti.
Päeva esimeses pooles naudime veel Hunza orgu. Näeme kurikuulsat Attabad järve. Maalihke tagajärjel tekkis Hunza jõele tamm ning nii sündiski Attabadi järv. Külastame ka sajanditevanust ajaloolist Gulmiti küla, näeme närvikõdi pakkuvat Hussaini rippsilda, mis on kuulutatud üheks maailma kõige ohtlikumaks sillaks. Teeme pilti uhketest Passu teravatipulistest “mägikoonustest“. Pärast lõunasööki sõidame tagasi Gilgiti. Ööbime hotellis.
12. päev P 28.09 – lendame Islamabadi. Taxila arheoloogiakeskus.
Hommikul lendame Islamabadi ning seejärel külastame Taxilat, Gandhara arheoloogiakeskust. Kui täna jääb lend ilma tõttu ära, siis sõidame Narani (6h). Ööbime hotellis.
13. päev E 29.09 – sõidame Lahore suunas. Mausoleumid.
Teel Lahoresse peatume Rohtas Fortis (115 km, 2.5h Islamabadist või 215 km, 4 h Naranist). Lahoresse kohale jõudes külastame Suurmogulite riigi valitseja Džahangir ja tema naise Noor Džahan mausoleume. Noor Džahan oli kõige kuulsam ja võimsam mogulite valitsejanna. Ööbime hotellis Lahores.
14. päev T 30.09 – Lahore linnaekskursioon.
Täna vaatame üle Lahore vanalinna, Šahh Džahani kindluse, suursuguse 17. saj pärit Badshahi mošee, Lahore muuseumi ja uudistame ühel vanimal Lahore turul – Anarkali Bazaar. Ööbime Lahores hotellis.
15. päev K 01.10 – Lahore avastamine jätkub. Liputseremoonia Pakistani-India piiril.
Külastame kaunist Wazir Khani mošeed, imetleme tõelist arhitektuurilist pärli – Šahi Hammam kümblusmaja ja jalutame Šalimari aias. Elame kaasa liputseremooniale Pakistani-India piiril. Päeva teises pooles näeme Rohtas kindlust ning käime Khewra soolakaevanduse käikudes. Ööbime Lahores hotellis.
16. päev N 02.10 – alustame koduteed. Lendame Lahorest Istanbuli kaudu Tallinnasse. Reisi lõpp.
Reisikava võib muutuda lennuplaani muudatustest, ilmastikutingimustest, teeoludest, streikidest, reisist osavõtjate tervislikust seisundist ja muudest asjaoludest sõltuvalt.
Reisi hind sisaldab:
Lennupileteid Pakistani ja tagasi
Riigisiseiseid lende
Kogu maismaatransporti
Eestikeelset reisisaatjat
Kohalike giidide ja matkajuhtide teenuseid
Sissepääsupileteid reisikavas märgitud kohtadesse
Matkal pagasitransporti kuni 15 kg reisija kohta (saab ise matkata päevakotiga)
Kõiki ööbimisi (ka kahesed telgid matkal)
Laagriplatsi tasusid
Hommiku-, lõuna- ja õhtusööke kogu reisi vältel (v.a. lennujaamades)
Reisi hind ei sisalda:
Viisatasu
Isiklikke kulusid
Isiklikku matkavarustust
Toitlustust lennujaamades